مقالات

کیت استخراج توتال RNA

استخراج توتال RNA به روش ستونی

شرکت یکتا تجهیز آزما با ارئه کیت استخراج توتال RNA ( کیت استخراج Total RNA به روش ستونی ) از برند Favorgen تایوان توانسته است بخش اعظمی از نیازهای محققان و پژوهشگران را برطرف نماید . همانطور که می دانید در فرآیند استخراج RNA  ، از یک نمونه ی هموژنیزه منتخب ، مولکول RNA جدا و جهت بررسی های بعدی تصفیه می شود . با استفاده از کیت استخراج توتال RNA (کیت استخراج Total RNA ) که بر متد ستونی استوار است ، مولکول RNA تخلیص شده در آزمایشگاه های بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک جهت تکنیک هایی PCR و RT-PCR مورد استفاده قرار می گیرد .

روش کار کیت استخراج توتال RNA

در زیر به مراحل و روش کار کیت استخراج توتال RNA ( کیت استخراج Total RNA ) به طور خلاصه می پردازیم :

از این کیت از طیف گسترده ای از نمونه ها می توانید RNA با خلوص بالا استخراج کنید . با دستورالعمل آپلود شده در وبسایت می توانید به روش کار با انواع نمونه ها و  دستورالعمل های بهینه ی آن دسترسی داشته باشید. همچنین با استفاده از کیت استخراج توتال RNA می توانید از نمونه های خون کامل ، سلول حیوانی ، بافت حیوانی ، بافت پارافینه ، باکتری ، مخمر و اسپرم جهت استخراج  RNA استفاده کنید.

استفاده از کیت استخراج توتال RNA  با روش ستونی در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به خاطر ساده بودن روش و نیز کم هزینه بودن ، خیلی مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته است . با توجه به این امر که بسیاری از بیماری ها اساس RNA دارند ، بنابراین بررسی ژنوم انسان و دیگر موجودات زنده بسیار حائز اهمیت بوده است . مولکول های RNA در برخی بیماری های ویروسی حامل کد های ژنتیکی هستند و از طرفی به دلیل تمایل به هیدرولیز شدن ، نسبت به مولکول های DNA ساختار ناپایدارتری دارند .

محققان و پژوهشگران عزیز می توانند با تهیه کیت استخراج  توتال RNA از شرکت یکتا تجهیز آزما جهت استخراج RNA از نمونه های متفاوت اقدام کنند . لازم به ذکر است شرکت یکتا تجهیز آزما تنها نماینده ی انحصاری کمپانی Favorgen تایوان در ایران بوده که اقدام به تهیه  و توزیع کیت های استخراج اسیدنوکلئیک مبتنی بر ستون در ایران را کرده است . این کمپانی جهت سهولت کاربران اقدام به ارائه دستورالعمل های متفاوت و بهینه ، جهت نمونه های خاص نموده است که می توانید با رجوع به وب سایت به آن ها دسترسی داشته باشید.

استخراج RNA با استفاده از ترایزول

همچنین برای استخراج توتال RNA ( Total RNA ) از نمونه های گیاهی می توانید با خرید محلول ترایزول ( TYzol pure RNA  ) و ادغام دو روش ستونی و محلول ترایزول با کمترین هزینه و بهینه ترین دستورالعمل ، RNA با خلوص بالا استخراج کنید .

هنگام استفاده از کیت استخراج توتال RNA میتوان از روش هایی جهت افزایش مقدار محصول RNA استفاده کرد و دستورالعمل استاندارد را با توجه به نمونه  به سمت اهداف خود بهینه کنیم . بنابراین در ابتدا توجه کنید که در صورتیکه نمونه ی شما خون است ، RNA موجود در خون به دلیل حضور مقدار Rnase بالا ، ناپایدارتر از نمونه ی بافت می باشد . به همین دلیل محقق برای استخراج RNA ، باید استفاده از نمونه ی تازه ی خون را در اولویت کار خود قرار دهد . بعلاوه بهترین اقدام این است که عمل استخراج RNA  را از بافی کوت خون انجام دهد . در مورد نمونه ی بافت ، محقق می تواند ابتدا از محلول RNAlater  برای نگهداری از نمونه استفاده کند و روند استخراج RNA را برای زمان دیگری به تعویق بیندازد . به طور کلی از فریز و یخ زدایی نمونه بصورت پی در پی جلوگیری کنید . همچنین نکته ی بسیار مهم در  استخراج RNA از نمونه های نگهداری شده در محلول RNAlaler این است که برای زدودن کامل محلول RNAlater از نمونه بافت می توانید نمونه ی بافت را با بافر PBS یک بار شستشو داده و سانتریفیوژ نمایید .

استخراج میکرو RNA ها

در مورد میکرو RNA ها ( miRNA) که نقش بسزایی در کنترل RNA و نیز تنظیمات پس از رونویسی و بیان ژن دارند ، پیشنهاد می گردد از کیت استخراج میکرو RNA که  منحصرا برای میکرو RNA ها اختصاص یافته است ، استفاده کنید. این کیت نیز بر متد ستونی استوار بوده و محصول کمپانی Favorgen تایوان و در بسته بندی 50 تستی ارائه می شود .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *