مقالات

قیمت کیت استخراج DNA

 کیت استخراج DNA

امروزه  با توجه به پیشرفت های چشمگیری که در زمینه ی ژنتیک  وجود داشته است ، بشر قادر شده با علوم و فناوری نوین ، به ماهیت وجودی و سلولی موجودات زنده نفوذ کرده  و مسیر شناخت و کشف عوامل آسیب رسان به زندگی بشر را شناسایی کند و آن ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. اولین قدم در این مطالعه ، بررسی اسیدنوکلئیک های موجودات زنده است.

همانطور که میدانیم ، DNA  و RNA از ترکیبات اسیدنوکلئیک  هستند و یکی از تفاوت های این دو مولکول وجود قند های متفاوت در ساختمان و ساختار آنها است.در مولکول‌های  DNA ، قندهای دئوکسی ریبوز و در ساختمان RNA ، قندهای ریبوز وجود دارد. از ترکیبات مهم سلول ها ،مولکول‌های RNA  هستند  که از جمله نقش های اساسی آنها  سنتز پروتئین ها میباشد.

پیش نیاز دستیابی به اطلاعات ژنتیکی و ژنوم موجودات زنده ، استخراج DNA است. یکی از شرکت های فعال در ایران که بسیار خوب و ثابت قدم در این زمینه ، ارائه ی خدمات میکند ، شرکت یکتا تجهیز آزما نماینده انحصاری کمپانی Favorgen تایوان می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های فعلی توانسته است در این زمینه محصولاتی با کیفیت بسیار مطلوب و اقتصادی به بازار ژنتیک عرضه کند و نیاز کاربران را در زمینه استخراج DNA مرتفع سازد.

قیمت کیت استخراج DNA ، با توجه به کیفیت مطلوب  آن و نیز تامین نیاز محققان ، پژوهشگران و دانشجویان عزیز کشورمان مقرون به صرفه و بسیار رقابتی در بازار ژنتیک ایران است.

همان طور که اشاره شد ،کیت استخراج DNA ارائه شده توسط یکتا تجهیز آزما ، از کمپانی Favorgen تایوان بوده که از سال 91 با توجه به کیفیت کیت ، این کمپانی توانسته بیشترین سهم از بازار این محصول را در ایران که قبل از این تاریخ متعلق به چند کمپانی اروپایی و آمریکایی بود از آن خود کند .

کاربردی ترین کیت استخراج DNA

کاربردی ترین کیت استخراج DNA بر حسب نمونه و موارد استفاده ، در شرکت یکتا تجهیز آزما موجود می باشد که در مقایسه با کیت های استخراج وارداتی توسط شرکت های همکار ، قیمت کیت استخراج DNA در این شرکت بسیار اقتصادی می باشد .

به اختصار به توضیح هر یک از کیت های استخراج DNA که در انبار شرکت موجود می باشد می پردازیم :

 کیت استخراج DNA ژنومی از خون :

این کیت به روش ستونی بوده و مهمترین نکته در کیفیت مطلوب آن ، غشای سیلیکایی ستون کیت بوده که از مرغوب ترین نوع غشا استفاده شده است . این کیت همراه با پروتئیناز K ارائه می شود .

در آزمایشگاه ها طبق رکورد ثبت شده از محققان عزیز کشورمان ، مقدار محصول DNA ژنومی برای نمونه های خون از 4 تا 12 میکروگرم و برای نمونه های سلول از 20 تا 40 میکروگرم می باشد . مهمترین نکته در هنگام استفاده از کیت استخراج DNA از خون این است که مقدار محصول هنگام استفاده از بافی کوت 5 تا 10 برابر بیشتر خواهد بود .

کیت استخراج DNA ژنومی از خون برای انواع نمونه های خون کامل ، سرم ، پلاسما ، ترشحات بدن ، سلول کشت داده شده سازگار بوده  همچنین با استفاده از دستورالعمل ویژه ای برای استخراج DNA از مایع آمنیوتیک مورد استفاده قرار گرفته و نیاز کاربر را برای دستیابی به محصول DNA ژنومی با کیفیت و غلظت مطلوب جهت انجام PCR مرتفع می سازد .

 کیت استخراج DNA  ژنومی از بافت :

این کیت با متد ستونی و غشای سیلیکایی بوده و همراه با پروتئیناز K در انبار شرکت موجود می باشد . این کیت با انواع نمونه های بافت حیوانی ، سلول کشت داده شده ، استخراج DNA ویروسی از خون ، باکتری ، مخمر، قارچ ، لکه ی خون خشک شده و بافت پارافینه  سازگاری دارد .

همچنین با استفاده از دستورالعمل های ویژه که در وبسایت آپلود شده است می توانید از این کیت برای استخراج DNA از نمونه های بزاق ، سوآب ، شیر و اسپرم نیز استفاده کنید.

 کیت استخراج DNA از بافت پارافینه :

محقق لازم است برای دستیابی به استخراج DNA  با خلوص بالا و کیفیت مطلوب از یک کیت کارآمد و بهینه برای فرایند استخراج DNA از بافت تثبیت شده در پارافین استفاد کند . کمپانی Favorgen تایوان ، کیت استخراج منحصر به نمونه های فیکس شده در پارافین ارائه داده است که تمامی نیاز محقق را  تامین می کند . ساختار این کیت ستونی و با غشای سیلیکا ماتریکس است . ارزیابی کمی و کیفی برای روی  محصول DNA  استخراج شده با استفاده از کیت استخراج DNA  از بافت پارافینه حاکی از کیفیت ، کارایی و کارآمدی این محصول نسبت به محصولات مشابه در بازار است . بررسی میزان تکثیر نمونه ها ، نشان دهنده ی غلظت و خلوص DNA استخراج شده با استفاده از این کیت بوده است .

 کیت استخراج DNA از مدفوع:

این کیت همراه با پروتئیناز K و beads tube جهت پروسه استخراج DNA از نمونه ی مدفوع بهینه سازی شده است .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *